Maciej Politowicz - fotografia to sztuka

Maciej Politowicz1221
Sesja portretowa w domowym studiu 25 czerwca 2019 Tagi: , , ,

Sesja portretowa, czyli wpis trochę o życiu, trochę o fotografii oraz o tym, że mniej znaczy więcej.

Fotografia portretowa to ta część fotografii, którą lubię bardziej. Ludzka twarz.

Dziś ludzka twarz na zdjęciach do dokumentów, na czele z paszportami wygląda jak twarz z kroniki kryminalnej. Wymogi neutralności wyrazu twarzy. Szanuję to. Wizerunek to dana osobowa. Bezpieczeństwo, algorytmy rozpoznawania podejrzanych cech twarzy przez modele sztucznej inteligencji. Taka nasza teraźniejszość i przyszłość.

Świat #linkedin, #goldenline, #pracuj.pl to zdecydowanie fotografia portretowa biznesowa. Duże pole do popisu dla fotografa wykonującego sesję portretową. Zdjęcie portretowe, które wybierzecie do swojego profilu pracowego, może czasem przesądzić o zaproszeniu przez potencjalnego pracodawcę na rozmowę rekrutacyjną. Warto zainwestować w takie zdjęcie biznesowe, a najlepiej w całą sesję portretową, żeby było z czego wybierać.

Najbardziej jednak chciałbym Was zaprosić do swobodnej fotografii portretowej. Temat wpisu „więcej znaczy mniej” mówi o tym, że sesja portretowa nie wymaga angażowania wielkiego studia fotograficznego, używania wielu dodatkowych narzędzi fotograficznych – lamp, softboxów, parasolek, blend, wielu obiektywów.

Studio fotograficzne można zorganizować w domu, w plenerze, na ogródku. Potrzebne jest tylko trochę przestrzeni, odpowiednie światło, tło i bohater zdjęć lub więcej bohaterów zdjęć. Gdy już o to wszystko zadbamy, możemy zaczynać przygodę z fotograficznym portretem. Możemy wykorzystać różnorodne światło, padające na twarz cienie. Robimy ćwiczenia mięśni twarzy – rozluźniające, spinające, w zależności od efektu, który chcemy uzyskać. Kształtujemy portret. Profil lewy, profil prawy. Spojrzenie na wprost, głowa lekko w bok. Oczy na mnie, spuść wzrok. Nie mrugaj. Uśmiech. Pokaż zęby. Stań bliżej. Wychyl ciało do przodu. Plecy prosto. Spocznij. Stań na palcach. Broda wyżej. Broda niżej. Luźno. Spójrz na aparat. Śmiało. Przerwa. I tak przez kilkanaście minut. Sesja portretowa zrobiona. Mamy to! Takie przykładowe efekty poniżej.